Städning hemma

Städning hemma

Alla vill vi uppleva känslan av att ha ett rent hem. Låt Städpulsens miljöproffs göra jobbet.

VI ÄR SVANENMÄRKTA

Vad innebär det för städningen?

AUKTORISERADE MED KOLLEKTIVAVTAL

Vad innebär det för städningen?

Puts och Städtjänster

Hemstädning

Vi städar och vårdar ditt hem effektivt med städutrustning som är skonsam för miljön. Alla våra medarbetare har kollektivavtal och internutbildning i både hemstädning och miljöarbete. Välj om vi ska städa varje, varannan eller var fjärde vecka.

Storstädning

Ett par gånger per år behövs en riktig storstädning som går på djupet. Du väljer hur mycket vi ska gå. Du väljer när du vill ha storstädningen och kan lägga till extra önskemål. Du får direkt ett beräknat pris och kan därefter välja att beställa tjänsten. Du får en bekräftelse via e-post. I bekräftelsen framgår pris, tider samt villkor för städningen.

Fönsterputsning

Vår fönsterputsning är Svanenmärkt. Det innebär att vi inte använder kemikalier som är farliga för miljön. Vi putsar därför inte fönster i minusgrader. Det tjänar både du och miljön på. Vi har med oss all utrustning som behövs. Gör ett miljövänligt val, låt Städpulsens miljöproffs putsa dina fönster. Låt solen skina in genom rena fönster.

Flyttstädning

Vi har lång erfarenhet av Svanenmärkt flyttstädning och följer en väl genomarbetad process. Vi garanterar att hela bostaden är urstädad på ett sätt som håller hög standard. Med miljövänliga medel som inte framkallar allergier.
Tänk på att de flesta människor flyttar vid månadsskiften. Boka därför gärna så långt i förväg som möjligt. Rutavdraget drar vi av direkt vid fakturering.

Andra rut-tjänster

Textiltvätt

När tvättade du madrassen, soffan och sängen senast? Vi vet hur man får textilier riktigt rena och vi har utrustningen för att göra det direkt på plats. För prisuppgift, vänligen skicka begäran om prisuppgift för det du vill ha rengjort.

Trädgårdsarbete

Trädgårdshjälp när orken tryter. Gräsklippning, räfsning, häckbeskärning och ogräsbekämpning. Lej ut det tråkiga trädgårdsarbetet till oss och gör det roliga själv. Låt Städpulsen sköta din klippning av gräsmattor och häckar, krattning, ogräsbekämpning eller plantering! Vi kan även hjälpa dig att forsla bort ditt trädgårdsavfall. Självklart så får du rutavdrag på de tjänster som är berättigade till skattereduktion. Detta dras av direkt på fakturan.

Golvvård och polering

Golven i våra hem slits ofta hårt. Välvårdade golv håller längre. Låt Städpulsen vårda dina golv med den omsorg de behöver. Vi utför golvvård på alla olika sorters golv såsom trä, linoleum och olika typer av stengolv.

Vilopuls Hemma

Låt miljöproffs göra jobbet

FaQ

Undrar du över något? Läs mer om våra tjänster på respektive tjänstesida. Du kan även läsa mer frågor och svar nedan. Hittar du inte svaret på dina frågor är du varmt välkommen att höra av dig till oss via kundtjänst.

Läs frågor och svar

Jag har en rabattkod, hur registrerar jag den?

Om du har en rabattkod så uppger du den vid beställning i rutan Övrig information. Priset du ser vid beställning är innan rabatten är dragen.

Skulle du ha glömt fylla i rabattkoden vid beställning, kontakta oss snarast så löser vi det.

Varför måste jag lämna mitt personnummer?

Vi behöver ditt personnummer för att kunna skicka avtal och bekräftelse till dig, samt för att kunna göra rutavdrag.

Kan man betala med autogiro eller e-faktura?

Vi har autogiro, men inte e-faktura i dagsläget. För att ansluta dig till autogiro, gör du det enklast genom att gå in på din internetbank och söka upp Städpulsen AB. Som betalarnummer anger du ditt kundnummer. Har du några frågor eller vill skicka in en pappersblankett istället, är du varmt välkommen att höra av dig till kundtjänst (ekonomiavdelningen).

Jag har inte fått min faktura

Saknar du din faktura. Kontrollera om den råkat hamna i skräpposten. Mailfakturorna från oss skickas direkt från vårat fakturasystem och har avsändande mailadress mailer@timewave.se. Hittar du inte fakturan i skräpposten är du varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst (ekonomiavdelningen).

Arbetar ni helgdagar?

På hemsidan går enbart vardagar att boka. Vill ni att vi ska utföra jobbet på en helg, kontakta oss via kundtjänst så återkommer vi med prisuppgift.

När kan man avboka sin städning?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Hur många avbokningar som ingår i Ert avtal går att läsa i Allmänna Kontraktsvillkor som Ni fått i samband med att Ni tecknade avtal. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

Vad händer om man inte är nöjd med tjänsten?

Eventuell reklamation eller skada skall av beställaren anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts. Om felet eller skadan anmäls senare kan beställaren förlora rätten att åberopa felet.

När kan man avboka sin städning?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

När kan man avboka sin fönsterputs?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

Måste jag ha eget material?

Nej. I priset ingår att vi tar med allt material som behövs till städningen.

Måste jag ha eget material?

I priset ingår att vi tar med allt material som behövs. Meddela oss om vi behöver ta med skaft eller stege. Om det behövs en längre stege vill vi helst att ni tillhandahåller denna.

Måste jag lämna ut nyckel?

Nej, om du kan vara hemma när fönsterputsningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

Kan jag avboka med kort varsel, tex vid sjukdom?

Vår administration kan inte ta emot avbokningar med kort varsel. Vi kan inte fylla schemat och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna. Detta gäller även vid sjukdom. Om Ni ändå måste avboka så debiteras 70% av priset.

Måste jag lämna ut nyckel?

Nej om du kan vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

När kan man avboka sin flyttstädning?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

Hur blir jag kund?

Du bokar tjänsten på vår hemsida.

Betalar jag ett fast pris?

Ja det är ett fast pris om ni uppgivit rätt antal och typ av fönster. Om vår uppfattning av objektets skick (tex. vid onormal nedsmutsning) är annorlunda än beställarens och vi ser att vi kommer behöva mer tid kontaktas kunden för godkännande av extra tid.

Vilka typer av golv behandlar ni?

Linoleumgolv, kork och plastgolv. Vi nollställer golvet eller tar bort gammal polish. Vi applicerar sedan flera lager polish eller annan ytbehandling. Vid behov rekommenderar vi även polering. Det behandlade golvet bör underhållas regelbundet genom läggning av ny polish.
Stengolv (terazzo, marmor, kalksten, betong, klinkers mm.) Även stengolv behöver regelbundet underhåll. Detta görs bäst genom polering. Första gången vi underhåller ett stengolv görs en rejäl djuprengörning genom diamantpolering i fler steg. Det gör att golvet blir rent och får en bra glans. Innan vi polerar golvet mäter vi glansen. Efter polering mäts glansen åter för att kunna påvisa skillnaden före och efter poleringen. Vi är certifierade för Twister Diamond Cleaning som är det vanligaste sättet att polera golv på.
Efter några månader mattas glansen av beroende på hur trafikerad ytan är. Vi rekommenderar därför att en ny polering görs i färre steg senare, för att därigenom bibehålla golvets glans.
Läs mer om Twistermetoden som är polering av golv utan kemikalier.

Vilken städmetod använder ni?

Vi städar med svepmetoden, vilket innebär att vi använder textilmoppar som byts ut på varje våningsplan eller vid behov. Mopparna är fuktiga, men inte blöta. De tvättas och impregneras före varje städning, vilket gör att hygienen blir avsevärt bättre samt att förbrukningen av vatten och kemikalier minimeras.

Vad har Ni för säkerhetspolicy?

Våra medarbetare bär SIS-godkända ID-kort och arbetskläder så dem känns igen. Alla medarbetare har lämnat utdrag ur belastningsregistret och skrivit på ett sekretessavtal. Nycklar är märkta med polisbrickor och hänger inlåsta i ett godkänt kassaskåp.

Får man samma person vid varje tillfälle?

Vår ambition är att en och samma medarbetare, med rätt utbildning, utför uppdragen hos er. Vid händelse av tex sjukdom eller semester skickar vi en vikarie istället.

Vad händer efter kundbesöket?

Vi skickar en offert enligt underlag med kalkyl och tider. Om ni antar offerten bestämmer vi ett datum för utförande.

Betalar jag ett fast pris?

Ja det är ett fast pris. Om vår uppfattning av objektets skick (tex. vid onormal nedsmutsning) är annorlunda än beställarens och vi ser att vi kommer behöva mer tid kontaktas kunden för godkännande av extra tid.

Utför Ni fönsterputsning året runt?

Eftersom vi använder oss av miljövänliga och kvalitetssäkrade produkter så utförs EJ fönsterputsning i minusgrader.

Vad händer om något går sönder under fönsterputsningen?

Vi ersätter givetvis skador som vi orsakat. Vi kontaktar Er och talar om vad som hänt. Eventuellt ersättningsanspråk ska göras inom skälig tid skriftligt till oss, senast 5 arbetsdagar efter att skadan konstaterats. Kunden ska i första hand anmäla skadan till sitt eget försäkringsbolag, vi ersätter Er självrisk. Skador där värdet understiger kundens självrisk ersätts mot uppvisande av kvitto som styrker varans värde. Om ersättningsanspråk inkommer senare än 5 arbetsdagar kan kunden förlora rätten att åberopa skadan.

Hur blir vi kund?

Skicka in en intresseanmälan via vår hemsida så hör vi av oss för att boka in ett kostnadsfritt kundbesök där vi tittar på era fastigheter och fastställer exakt hur städbehovet ser ut tillsammans med Er.

Varför debiterar Ni vid avbokning med kort varsel?

Vi har kollektivavtal och är skyldiga att betala ut lön för våra medarbetare. Om vi hinner skicka ut medarbetaren på annat jobb så blir Ni givetvis inte debiterade.

Vad har Ni för säkerhetspolicy?

Våra medarbetare bär SIS-godkända ID-kort och arbetskläder så dem känns igen. Alla medarbetare har lämnat utdrag ur belastningsregistret och skrivit på ett sekretessavtal. Nycklar är märkta med polisbrickor.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Våra avtal har 2 eller 4 månaders uppsägningstid. Titta i Ert avtal för att se vad som gäller Er. Under uppsägningstiden kan inga avbokningar göras. Efter sista städningen måste städmaterial återlämnas på Städpulsens kontor där även nycklar kvitteras ut. Annars tas en avgift ut.

Vad händer om något går sönder under städningen?

Vi ersätter givetvis skador som vi orsakat. Vi kontaktar Er och talar om vad som hänt. Eventuell reklamation eller skada skall anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts.

Har Ni kollektivavtal?

Ja. Vi har kollektivavtal med Kommunal för våra medarbetare.

Vad händer om mitt RUT/ROT-avdrag är slut?

Det är kundens ansvar att kontrollera att taket för skattereduktion inte har överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden betalningsskyldig för det nekade beloppet.
Är ni flera i hushållet som vi kan dra RUT-avdraget på, kan ni meddela oss namn och personnr på den/de som ni vill lägga till som kontakter. Då drar vi automatiskt eventuellt nekat RUT-avdrag på dessa personer. Enklast görs detta genom att kontakta ekonomi@stadpulsen.se

Hur betalar jag?

Betalning via faktura eller autogiro. Vi skickar fakturan till den e-postadress Ni angivit när Ni blev kund hos oss. Vill du ha ett inbetalningskort, kontakta kundtjänst (ekonomiavdelningen). Betalning sker till vårt Bankgirokonto. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt lag.

Vi tar miljö på allvar

Vi värnar om våra medarbetare och vår gemensamma miljö. Den 12 november 2010 erhöll Städpulsen AB Svanenlicens. Vi erbjuder Svanenmärkt hemstädning och fönsterputs. Svanenmärkningen gäller även trappstädning, kontorsstädning, golvvård, flyttstädning, byggstädning och storstädning. Vårt miljöarbete är ständigt pågående.

Vi har städat totalt

123213

100 TAL KVM I ÅR …

… VILKET HAR SPARAT IN

123213

CL KEMIKALIER …

… OCH OTROLIGA

123213

LITER VATTEN

Var jobbar vi

VI JOBBAR I STOCKHOLM - UPPSALA

Att hitta ett pålitligt städföretag för hemstädning i Stockholm kan vara en djungel. Ska du anlita en städfirma för hemstädning, flyttstädning eller fönsterputsning? Välj ett städföretag som är certifierat av andra. Vi är ett auktoriserat servicebolag. Det betyder att vi har fått kvitto på att vi har alla papper i ordning och att vår verksamhet är genomlyst och schysst. Dessutom är vi en av få städfirmor i Sverige som kan erbjuda en Svanenmärkt hemstädning. Vi är experter på att nå en hög kvalitet på städningen utan att använda miljöfarliga medel. Bra för dig och bra för miljön. Från vårt kontor i Sollentuna servar vi nästan hela Stockholm län, ända till Uppsala med våra städtjänster för hem och företag – och har flera tilläggstjänster som exempelvis trädgårdsvård. Vill du ha referenser utöver dem du hittar här på hemsidan; hör av dig till oss.

VI JOBBAR I SÖDERTÄLJE - MÄLARDALEN

Städpulsen är miljöproffs inom hemstädning och lokalvård – och även trädgårdsarbete. Sedan starten har vi växt ordentligt. Idag är Södertälje ett av tre nav från vilket som vi servar en hel region. Vår lokala förankring gör oss extra kvalitetsmedvetna; många av våra medarbetare bor i Södertälje eller de orter som de arbetar i. Boende och organisationer i Sörmland och Södertäljeområdet kan välja på löpande städning, fönsterputsning, storstädning, golvvård, trädgårdshjälp, textiltvätt eller flyttstädning. Många av våra tjänster är Svanenmärkta. Våra anställda har kollektivavtal och har fått vidareutbildningar av oss. Vi är en seriös städfirma att lita på.

VI JOBBAR I HALLAND

Välkommen till Städpulsen i region Halland! Vi erbjuder miljövänliga hemstädning och andra städtjänster på en rad platser i och runt Halmstad. Våra duktiga medarbetare, som har trygga anställningar med kollektivavtal, är utbildade inom städteknik för de tjänster de jobbar med. Vi erbjuder en rad olika ruttjänster för privatpersoner, lokalvård för organisationer och företag; allt från återkommande hemstädning och företagsstädning, fönsterputsning, storstädning och flyttstädning till trädgårdstjänster. Vår miljömedvetenhet genomsyrar alla våra tjänster. Ett kvitto på vårt miljöarbete är att våra städtjänster har fått Svanens miljömärkning. Ett annat att vi är ett certifierat servicebolag av Almega. Du kan alltså lita på att våra tjänster håller hög kvalitet. Om du vill veta mer, kolla gärna våra referenser bland kunder i Halmstad. Välkommen att pröva oss.

VI JOBBAR I SKÅNE

Välkommen till Städpulsen i region Skåne! Vi erbjuder miljövänlig hemstädning och andra städtjänster på flera platser i nordvästra Skåne. Vi erbjuder flera ruttjänster för privatpersoner som t.ex. hemstädning, fönsterputsning och flyttstädning. Vi erbjuder även lokalvård till företag och föreningar. För oss är kvalité och miljö något som genomsyrar alla våra tjänster. Ett kvitto på vårt miljöarbete är att våra städtjänster blivit Svanenmärkt. Ett annat att vi är ett auktoriserat serviceföretag av Almega. Du kan alltså lita på att våra tjänster håller hög kvalitet och känna dig trygg. Välkommen att testa oss.