Fönsterputsning

Let the sunshine in

Med en riktig fönsterputsning varar resultatet längre. Utan att miljön far illa.

Fönsterputsning med rutavdrag
VI ÄR SVANENMÄRKTA

Vad innebär det för städningen?

AUKTORISERADE MED KOLLEKTIVAVTAL

Vad innebär det för städningen?

LÄS MER om fönsterputsning

Vår fönsterputsning är Svanenmärkt. Det innebär att vi inte använder kemikalier som är farliga för miljön. Vi putsar därför inte fönster i minusgrader. Det tjänar både du och miljön på. Vi har med oss all utrustning som behövs.

Gör ett miljövänligt val, låt Städpulsens miljöproffs putsa dina fönster. Låt solen skina in genom rena fönster.

Så här går fönsterputs till

Klicka på knappen Se pris och boka fönsterputs, för att se pris för just din fönsterputsning. Där fyller du i antal fönster som ska putsas och vilken sorts fönster det är.

Inför fönsterputsningen
Ta fram eventuella fönsternycklar. Plocka bort gardiner om det behövs. Se alltid till att det är fritt framför alla fönster, så att de enkelt går att öppna. Vi hjälper självklart till även med detta om du vill. Meddela oss detta innan så avsätter vi mer tid. Önskar du avtorkning även mellan fönster, av trä- eller aluminiumramar och/eller persienner, ber vi dig meddela det innan till oss.

Vilopuls Hemma

Låt miljöproffs tvätta dina fönster

FaQ

Betalar jag ett fast pris för fönsterputs?

Ja det är ett fast pris om ni uppgivit rätt antal och typ av fönster. Om vår uppfattning av objektets skick (tex. vid onormal nedsmutsning) är annorlunda än beställarens och vi ser att vi kommer behöva mer tid kontaktas kunden för godkännande av extra tid.

Läs frågor och svar

Varför måste jag lämna mitt personnummer?

Vi behöver ditt personnummer för att kunna skicka avtal och bekräftelse till dig, samt för att kunna göra rutavdrag.

Kan man betala med autogiro eller e-faktura?

Vi har autogiro, men inte e-faktura i dagsläget. För att ansluta dig till autogiro, gör du det enklast genom att gå in på din internetbank och söka upp Städpulsen AB. Som betalarnummer anger du ditt kundnummer. Har du några frågor eller vill skicka in en pappersblankett istället, är du varmt välkommen att höra av dig till kundtjänst (ekonomiavdelningen).

Jag har inte fått min faktura

Saknar du din faktura. Kontrollera om den råkat hamna i skräpposten. Mailfakturorna från oss skickas direkt från vårat fakturasystem och har avsändande mailadress mailer@timewave.se. Hittar du inte fakturan i skräpposten är du varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst (ekonomiavdelningen).

Arbetar ni helgdagar?

På hemsidan går enbart vardagar att boka. Vill ni att vi ska utföra jobbet på en helg, kontakta oss via kundtjänst så återkommer vi med prisuppgift.

Vad händer om man inte är nöjd med tjänsten?

Eventuell reklamation eller skada skall av beställaren anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts. Om felet eller skadan anmäls senare kan beställaren förlora rätten att åberopa felet.

När kan man avboka sin fönsterputs?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

Måste jag ha eget material?

I priset ingår att vi tar med allt material som behövs. Meddela oss om vi behöver ta med skaft eller stege. Om det behövs en längre stege vill vi helst att ni tillhandahåller denna.

Måste jag lämna ut nyckel?

Nej, om du kan vara hemma när fönsterputsningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

Kan jag avboka med kort varsel, tex vid sjukdom?

Vår administration kan inte ta emot avbokningar med kort varsel. Vi kan inte fylla schemat och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna. Detta gäller även vid sjukdom. Om Ni ändå måste avboka så debiteras 70% av priset.

Hur blir jag kund?

Du bokar tjänsten på vår hemsida.

Utför Ni fönsterputsning året runt?

Eftersom vi använder oss av miljövänliga och kvalitetssäkrade produkter så utförs EJ fönsterputsning i minusgrader.

Vad händer om något går sönder under fönsterputsningen?

Vi ersätter givetvis skador som vi orsakat. Vi kontaktar Er och talar om vad som hänt. Eventuellt ersättningsanspråk ska göras inom skälig tid skriftligt till oss, senast 5 arbetsdagar efter att skadan konstaterats. Kunden ska i första hand anmäla skadan till sitt eget försäkringsbolag, vi ersätter Er självrisk. Skador där värdet understiger kundens självrisk ersätts mot uppvisande av kvitto som styrker varans värde. Om ersättningsanspråk inkommer senare än 5 arbetsdagar kan kunden förlora rätten att åberopa skadan.

Varför debiterar Ni vid avbokning med kort varsel?

Vi har kollektivavtal och är skyldiga att betala ut lön för våra medarbetare. Om vi hinner skicka ut medarbetaren på annat jobb så blir Ni givetvis inte debiterade.

Vad har Ni för säkerhetspolicy?

Våra medarbetare bär SIS-godkända ID-kort och arbetskläder så dem känns igen. Alla medarbetare har lämnat utdrag ur belastningsregistret och skrivit på ett sekretessavtal. Nycklar är märkta med polisbrickor.

Har Ni kollektivavtal?

Ja. Vi har kollektivavtal med Kommunal för våra medarbetare.

Vad händer om mitt RUT/ROT-avdrag är slut?

Det är kundens ansvar att kontrollera att taket för skattereduktion inte har överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden betalningsskyldig för det nekade beloppet.
Är ni flera i hushållet som vi kan dra RUT-avdraget på, kan ni meddela oss namn och personnr på den/de som ni vill lägga till som kontakter. Då drar vi automatiskt eventuellt nekat RUT-avdrag på dessa personer. Enklast görs detta genom att kontakta ekonomi@stadpulsen.se

Hur betalar jag?

Betalning via faktura eller autogiro. Vi skickar fakturan till den e-postadress Ni angivit när Ni blev kund hos oss. Vill du ha ett inbetalningskort, kontakta kundtjänst (ekonomiavdelningen). Betalning sker till vårt Bankgirokonto. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt lag.

Vi tar miljö på allvar

Vi värnar om våra medarbetare och vår gemensamma miljö. Den 12 november 2010 erhöll Städpulsen AB Svanenlicens. Vi erbjuder Svanenmärkt hemstädning och fönsterputs. Svanenmärkningen gäller även trappstädning, kontorsstädning, golvvård, flyttstädning, byggstädning och storstädning. Vårt miljöarbete är ständigt pågående.

Vi har städat totalt

123213

100 TAL KVM I ÅR …

… VILKET HAR SPARAT IN

123213

CL KEMIKALIER …

… OCH OTROLIGA

123213

LITER VATTEN

Var jobbar vi

VI JOBBAR I STOCKHOLM - UPPSALA

Att hitta ett pålitligt städföretag i Stockholm kan vara en djungel. Ska du anlita en städfirma för hemstädning, flyttstädning eller fönsterputsning? Välj ett städföretag som är certifierat av andra. Vi är ett auktoriserat servicebolag. Det betyder att vi har fått kvitto på att vi har alla papper i ordning och att vår verksamhet är genomlyst och schysst. Dessutom är vi en av få städfirmor i Sverige som kan erbjuda en Svanenmärkt hemstädning. Vi är experter på att nå en hög kvalitet på städningen utan att använda miljöfarliga medel. Bra för dig, bra för miljön. Från vårt kontor i Sollentuna servar vi nästan hela Stockholm län, ända till Uppsala med våra städtjänster för hem och företag – och har flera tilläggstjänster för exv. tvätt av stora textilier samt trädgårdsvård. Vill du ha referenser utöver dem du hittar här på hemsidan; hör av dig till oss.

VI JOBBAR I SÖDERTÄLJE - MÄLARDALEN

Städpulsen är miljöproffs inom hemstädning och lokalvård – och även trädgårdsarbete. Sedan starten har vi växt ordentligt. Idag är Södertälje ett av tre nav från vilket som vi servar en hel region. Vår lokala förankring gör oss extra kvalitetsmedvetna; många av våra medarbetare bor i Södertälje eller de orter som de arbetar i. Boende och organisationer i Sörmland och Södertäljeområdet kan välja på löpande städning, fönsterputsning, storstädning, golvvård, trädgårdshjälp, textiltvätt eller flyttstädning. Många av våra tjänster är Svanenmärkta. Våra anställda har kollektivavtal och har fått vidareutbildningar av oss. Vi är en seriös städfirma att lita på.

VI JOBBAR I HALLAND

Välkommen till Städpulsen i region Halland! Vi erbjuder miljövänliga städtjänster på en rad platser i och runt Halmstad. Våra duktiga medarbetare, som har trygga anställningar med kollektivavtal, är utbildade inom städteknik för de tjänster de jobbar med. Vi erbjuder en rad olika ruttjänster för privatpersoner, lokalvård för organisationer och företag; allt från återkommande hemstädning och företagsstädning, fönsterputsning, storstädning, flyttstädning och textiltvätt till trädgårdstjänster. Vår miljömedvetenhet genomsyrar alla våra tjänster. Ett kvitto på vårt miljöarbete är att våra städtjänster har fått Svanens miljömärkning. Ett annat att vi är ett certifierat servicebolag av Almega. Du kan alltså lita på att våra tjänster håller hög kvalitet. Om du vill veta mer, kolla gärna våra referenser bland kunder i Halmstad. Välkommen att pröva oss.