Hemstädning

LEJ BORT HEMSTÄDNINGEN TILL MILJÖPROFFS

Nystädat ger sinnesro. Särskilt när städningen inte går ut över naturen.

VI ÄR SVANENMÄRKTA

Vad innebär det för städningen?

AUKTORISERADE MED KOLLEKTIVAVTAL

Vad innebär det för städningen?

Läs mer om tjänsten

Vi städar och vårdar ditt hem effektivt med städutrustning som är skonsam för miljön. Minst lika bra som om du skulle göra det själv – eller kanske till och med bättre. Alla våra medarbetare har kollektivavtal och internutbildning i både hemstädning och miljöarbete.

Välj om vi ska städa varje, varannan eller var fjärde vecka. För en enstaka städning väljer du storstädning.

För att se utbud och tillval som man kan välja, klicka läs mer

more

Så här går det till

Klicka på knappen "Se pris och boka" här ovan, så får du pris på hemstädningen och du kan boka tid direkt.
När vi börjar städa hos dig, sätter vi alltid ut ett städ-startpaket hos dig, som innehåller allt nödvändigt städmaterial, exklusive dammsugare med tillbehör samt toalettborste. Detta städmaterial har du så länge du är kund hos Städpulsen. När vårt städmaterial börjar ta slut, fyller vi på det. Som avtalskund har du dessutom rabatt på våra övriga tjänster! I Städpulsens app kan du se när du har städning och vem som kommer och städar, fakturabelopp och om dina fakturor är betalda. Du kan läsa mer om vår app på Google Play samt på App Store.

more

Hur vi fakturerar:
Städmaterialet är inte skattereduktionsberättigat och därför fakturerar vi det separat. Vi fakturerar vanligtvis via e-post, kring den 20:e varje månad. Fakturans förfallodatum infaller i slutet av månaden. (Vi har autogiro). Vi gör en preliminär skattereduktion enligt reformen för hushållsnära tjänster och debiterar inga start-, transport- eller inställelsekostnader.

Vilopuls Hemma

Låt miljöproffs göra jobbet

FaQ

Får man samma person vid varje tillfälle?

Om Ni har avtal med oss försöker vi alltid skicka samma person, utom tex vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Läs frågor och svar

När kan man avboka sin städning?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Hur många avbokningar som ingår i Ert avtal går att läsa i Allmänna Kontraktsvillkor som Ni fått i samband med att Ni tecknade avtal. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

Vad händer om man inte är nöjd med tjänsten?

Eventuell reklamation eller skada skall anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts. Om felet eller skadan anmäls senare kan beställaren förlora rätten att åberopa felet.

Kan jag avboka med kort varsel, tex vid sjukdom?

Vår administration kan inte ta emot avbokningar med kort varsel. Vi kan inte fylla schemat och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna. Detta gäller även vid sjukdom. Om Ni ändå måste avboka så debiteras 70% av priset.

Måste jag lämna ut nyckel?

Nej om du kan vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

Hur blir jag kund?

Du bokar tjänsten på vår hemsida.

Varför debiterar Ni vid avbokning med kort varsel?

Vi har kollektivavtal och är skyldiga att betala ut lön för våra medarbetare. Om vi hinner skicka ut medarbetaren på annat jobb så blir Ni givetvis inte debiterade.

Vad har Ni för säkerhetspolicy?

Våra medarbetare bär SIS-godkända ID-kort och arbetskläder så dem känns igen. Alla medarbetare har lämnat utdrag ur belastningsregistret och skrivit på ett sekretessavtal. Nycklar är märkta med polisbrickor.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Våra avtal har 2 eller 4 månaders uppsägningstid. Titta i Ert avtal för att se vad som gäller Er. Under uppsägningstiden kan inga avbokningar göras. Efter sista städningen måste städmaterial återlämnas på Städpulsens kontor där även nycklar kvitteras ut. Annars tas en avgift ut.

Hur betalar jag?

Betalning via faktura eller autogiro. Vi skickar fakturan till den e-postadress Ni angivit när Ni blev kund hos oss. Betalning sker till vårt Bankgirokonto. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt lag.

Vad händer om något går sönder under städningen?

Vi ersätter givetvis skador som vi orsakat. Vi kontaktar Er och talar om vad som hänt. Eventuell reklamation eller skada skall anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts.

Har Ni kollektivavtal?

Ja. Vi har kollektivavtal med Kommunal för våra medarbetare.

Vad händer om mitt RUT/ROT-avdrag är slut?

Det är kundens ansvar att kontrollera att taket för skattereduktion inte har överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden betalningsskyldig för det nekade beloppet.
Är ni flera i hushållet som vi kan dra RUT-avdraget på, kan ni meddela oss namn och personnr på den/de som ni vill lägga till som kontakter. Då drar vi automatiskt eventuellt nekat RUT-avdrag på dessa personer. Enklast görs detta genom att kontakta ekonomi@stadpulsen.se

Vi tar miljö på allvar

Vi värnar om våra medarbetare och vår gemensamma miljö. Den 12 november 2010 erhöll Städpulsen AB Svanenlicens. Vi erbjuder Svanenmärkt hemstädning och fönsterputs. Svanenmärkningen gäller även trappstädning, kontorsstädning, golvvård, flyttstädning, byggstädning och storstädning. Vårt miljöarbete är ständigt pågående.

Vi har städat totalt

123213

100 TAL KVM I ÅR …

… VILKET HAR SPARAT IN

123213

CL KEMIKALIER …

… OCH OTROLIGA

123213

LITER VATTEN

Var jobbar vi

VI JOBBAR I STOCKHOLM - UPPSALA

Att hitta ett pålitligt städbolag i Stockholm kan vara en djungel. Välj ett städbolag som är certifierat av andra. Vi är ett auktoriserat servicebolag. Det betyder att vi har fått kvitto på att vi har alla papper i ordning och att vår verksamhet är genomlyst och schysst. Dessutom är vi ett av få städbolag i Sverige som kan erbjuda en Svanen-märkt hemstädning. Vi är experter på att nå en hög kvalitet på städningen utan att använda miljöfarliga medel. Bra för dig, bra för miljön. Från vårt kontor i Sollentuna servar vi hela stor-Stockholm ända till Uppsala med våra städtjänster för hem och företag – och har flera tilläggstjänster för exv. tvätt av stora textilier samt trädgårdsvård. Vill du ha referenser utöver dem du hittar här på hemsidan; hör av dig till oss!

VI JOBBAR I SÖDERTÄLJE - MÄLARDALEN

Städpulsen är miljöproffs inom städning och lokalvård – och även trädgårdsarbete. Sedan starten har vi växt ordentligt. Idag är Södertälje ett av tre nav från vilket som vi servar en hel region. Vår lokala förankring gör oss extra kvalitetsmedvetna; många av våra medarbetare bor i Södertälje eller de orter som de arbetar i. Boende och organisationer i Sörmland och Södertäljeområdet kan välja på löpande städning, fönsterputsning, storstädning, golvvård, trädgårdshjälp, textiltvätt eller flyttstädning. Många av våra tjänster är Svanenmärkta. Våra anställda har kollektivavtal och har fått vidareutbildningar av oss.

VI JOBBAR I HALLAND

Välkommen till Städpulsen i region Halland! Vi erbjuder miljövänliga städtjänster på en rad platser i och runt Halmstad. Våra duktiga medarbetare, som har trygga anställningar med kollektivavtal, är utbildade inom städteknik för de tjänster de jobbar med. Vi erbjuder en rad olika tjänster för privatpersoner, organisationer och företag; allt från återkommande hemstädning och företagsstädning, fönsterputsning, storstädning, flyttstädning och textiltvätt till trädgårdstjänster. Vår miljömedvetenhet genomsyrar alla våra tjänster. Ett kvitto på vårt arbete är att våra städtjänster har fått Svanens miljömärkning. Ett annat att vi är ett certifierat servicebolag av Almega. Du kan alltså lita på att våra tjänster håller hög kvalitet. Om du vill veta ännu mer, kolla gärna våra referenser bland kunder i Halmstad. Välkommen att pröva oss!