Flyttstädning

Flyttstädning som inte tär på någon

En professionell flyttstädning gör både köpare och säljare nöjda.

VI ÄR SVANENMÄRKTA

Vad innebär det för städningen?

AUKTORISERADE MED KOLLEKTIVAVTAL

Vad innebär det för städningen?

LÄS MER om tjänsten

Vi har lång erfarenhet av Svanenmärkt flyttstädning och följer en väl genomarbetad process. Vi garanterar att hela bostaden är urstädad på ett sätt som håller hög standard. Med miljövänliga medel som inte framkallar allergier.
Tänk på att de flesta människor flyttar vid månadsskiften. Boka därför gärna så långt i förväg som möjligt. Om din arbetsgivare betalar din flyttstädning, beskattas den som löneförmån för dig.

Förberedelse inför flyttstädningen av kund

  • Om ni vill ha rengjort bakom spis, kyl eller frys, drar ni fram dessa då vi inte vill riskera att skada era golv.
  • Eventuell badkarsfront avmonteras och tillbakamonteras av kund.
  • Filter i köksfläkt byts ut eller diskas i diskmaskin av kund.
  • Stäng av frys och frosta av denna så den är klar att rengöras när vi kommer.
  • Eventuella fönsternycklar ska finnas tillgängliga.
  • Tänk på att kolla igenom lådor och skåp så inget finns kvar

För att se vad som utförs vid en flyttstäd, klicka på läs mer

more

Så här går det till

Se ditt pris och boka din flyttstädning via knappen ovan. Där kan du också fylla i särskilda önskemål. Du får sedan en bokningsbekräftelse.

Vi ser gärna att du är hemma när vår medarbetare från Städpulsen kommer. Om det inte går, kan du i förväg lämna in nycklar till oss på våra regionkontor i Sollentuna, Halmstad och Södertälje. Vi kan också hämta upp dina nycklar någonstans (vi tar ut en kostnad för resan) och lämna tillbaka dem.

Vi kontaktar dig en timme innan städningen är klar, så att du kan besiktiga vårt arbete. Eventuella brister åtgärdar vi omedelbart.

Fönsterputsning, framkörningsavgifter, materialkostnader och moms ingår alltid i avtalat pris för en flyttstädning. Vi har inga dolda kostnader.

Vilopuls Hemma

Låt miljöproffs göra jobbet

FaQ

Måste jag ha eget material?

Nej. I priset ingår att vi tar med allt material som behövs till städningen.

Läs frågor och svar

Vad händer om man inte är nöjd med tjänsten?

Eventuell reklamation eller skada skall anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts. Om felet eller skadan anmäls senare kan beställaren förlora rätten att åberopa felet.

Måste jag ha eget material?

Nej. I priset ingår att vi tar med allt material som behövs till städningen.

Kan jag avboka med kort varsel, tex vid sjukdom?

Vår administration kan inte ta emot avbokningar med kort varsel. Vi kan inte fylla schemat och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna. Detta gäller även vid sjukdom. Om Ni ändå måste avboka så debiteras 70% av priset.

Måste jag lämna ut nyckel?

Nej om du kan vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

När kan man avboka sin flyttstädning?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

Hur blir jag kund?

Du bokar tjänsten på vår hemsida.

Betalar jag ett fast pris?

Ja det är ett fast pris. Om vår uppfattning av objektets skick (tex. vid onormal nedsmutsning) är annorlunda än beställarens och vi ser att vi kommer behöva mer tid kontaktas kunden för godkännande av extra tid.

Varför debiterar Ni vid avbokning med kort varsel?

Vi har kollektivavtal och är skyldiga att betala ut lön för våra medarbetare. Om vi hinner skicka ut medarbetaren på annat jobb så blir Ni givetvis inte debiterade.

Vad har Ni för säkerhetspolicy?

Våra medarbetare bär SIS-godkända ID-kort och arbetskläder så dem känns igen. Alla medarbetare har lämnat utdrag ur belastningsregistret och skrivit på ett sekretessavtal. Nycklar är märkta med polisbrickor.

Hur betalar jag?

Betalning via faktura eller autogiro. Vi skickar fakturan till den e-postadress Ni angivit när Ni blev kund hos oss. Betalning sker till vårt Bankgirokonto. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt lag.

Vad händer om något går sönder under städningen?

Vi ersätter givetvis skador som vi orsakat. Vi kontaktar Er och talar om vad som hänt. Eventuell reklamation eller skada skall anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts.

Har Ni kollektivavtal?

Ja. Vi har kollektivavtal med Kommunal för våra medarbetare.

Vad händer om mitt RUT/ROT-avdrag är slut?

Det är kundens ansvar att kontrollera att taket för skattereduktion inte har överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden betalningsskyldig för det nekade beloppet.
Är ni flera i hushållet som vi kan dra RUT-avdraget på, kan ni meddela oss namn och personnr på den/de som ni vill lägga till som kontakter. Då drar vi automatiskt eventuellt nekat RUT-avdrag på dessa personer. Enklast görs detta genom att kontakta ekonomi@stadpulsen.se

Vi tar miljö på allvar

Vi värnar om våra medarbetare och vår gemensamma miljö. Den 12 november 2010 erhöll Städpulsen AB Svanenlicens. Vi erbjuder Svanenmärkt hemstädning och fönsterputs. Svanenmärkningen gäller även trappstädning, kontorsstädning, golvvård, flyttstädning, byggstädning och storstädning. Vårt miljöarbete är ständigt pågående.

Vi har städat totalt

123213

100 TAL KVM I ÅR …

… VILKET HAR SPARAT IN

123213

CL KEMIKALIER …

… OCH OTROLIGA

123213

LITER VATTEN

Var jobbar vi

VI JOBBAR I STOCKHOLM - UPPSALA

Att hitta ett pålitligt städbolag i Stockholm kan vara en djungel. Välj ett städbolag som är certifierat av andra. Vi är ett auktoriserat servicebolag. Det betyder att vi har fått kvitto på att vi har alla papper i ordning och att vår verksamhet är genomlyst och schysst. Dessutom är vi ett av få städbolag i Sverige som kan erbjuda en Svanen-märkt hemstädning. Vi är experter på att nå en hög kvalitet på städningen utan att använda miljöfarliga medel. Bra för dig, bra för miljön. Från vårt kontor i Sollentuna servar vi hela stor-Stockholm ända till Uppsala med våra städtjänster för hem och företag – och har flera tilläggstjänster för exv. tvätt av stora textilier samt trädgårdsvård. Vill du ha referenser utöver dem du hittar här på hemsidan; hör av dig till oss!

VI JOBBAR I SÖDERTÄLJE - MÄLARDALEN

Städpulsen är miljöproffs inom städning och lokalvård – och även trädgårdsarbete. Sedan starten har vi växt ordentligt. Idag är Södertälje ett av tre nav från vilket som vi servar en hel region. Vår lokala förankring gör oss extra kvalitetsmedvetna; många av våra medarbetare bor i Södertälje eller de orter som de arbetar i. Boende och organisationer i Sörmland och Södertäljeområdet kan välja på löpande städning, fönsterputsning, storstädning, golvvård, trädgårdshjälp, textiltvätt eller flyttstädning. Många av våra tjänster är Svanenmärkta. Våra anställda har kollektivavtal och har fått vidareutbildningar av oss.

VI JOBBAR I HALLAND

Välkommen till Städpulsen i region Halland! Vi erbjuder miljövänliga städtjänster på en rad platser i och runt Halmstad. Våra duktiga medarbetare, som har trygga anställningar med kollektivavtal, är utbildade inom städteknik för de tjänster de jobbar med. Vi erbjuder en rad olika tjänster för privatpersoner, organisationer och företag; allt från återkommande hemstädning och företagsstädning, fönsterputsning, storstädning, flyttstädning och textiltvätt till trädgårdstjänster. Vår miljömedvetenhet genomsyrar alla våra tjänster. Ett kvitto på vårt arbete är att våra städtjänster har fått Svanens miljömärkning. Ett annat att vi är ett certifierat servicebolag av Almega. Du kan alltså lita på att våra tjänster håller hög kvalitet. Om du vill veta ännu mer, kolla gärna våra referenser bland kunder i Halmstad. Välkommen att pröva oss!