Storstädning

Storstädning på dina villkor

Ett par gånger per år behövs en riktig storstädning som går på djupet. Du väljer hur mycket vi ska gå.

VI ÄR SVANENMÄRKTA

Vad innebär det för städningen?

AUKTORISERADE MED KOLLEKTIVAVTAL

Vad innebär det för städningen?

LÄS MER om tjänsten

Tänk på att vi inte flyttar på soffor/sängar, drar fram spisar eller andra tunga möbler då det kan skada era golvytor.
Om ni vill ha rengjort bakom spisen, kyl eller frys, drar ni fram de samma, detta gäller också bakom soffor och andra tunga möbler.
Filter i köksfläkt byts ut eller diskas i diskmaskin av kund.
Plocka undan så gott det går ovanpå och i hyllor samt ovanpå garderober som ni vill att vi skall torka av så går städningen snabbare.

more

SÅ HÄR GÅR DET TILL

Du bokar tid för storstädning via knappen Se pris och boka här ovan. Du kan lägga till extra önskemål och väljer när du vill ha din storstädning gjord. Du ser då ett beräknat pris och kan därefter välja att beställa tjänsten. Du får en bekräftelse via e-post. I bekräftelsen framgår pris, tider samt villkor för städningen.

more

Enkel hantering
Vi ser gärna att du finns på plats när vi kommer, men om möjligheten inte finns, kan du i förväg lämna in nycklar till oss på vårt företagskontor i Sollentuna. Vi kan också hämta upp dina nycklar. (Vi tar då ut en kostnad för resan). På samma sätt ser vi till att dina nycklar kommer tillbaka som de ska.

Vad ingår i priset?
Framkörningsavgifter, kostnad för material samt moms ingår alltid i avtalat pris. Inga dolda kostnader. Kom ihåg att lägga till och boka fönsterputs som extra tillval, om du vill ha det gjort i samband med storstädning.

Hygien
Alla våra städmetoder sker på mest hygieniska sätt för att hålla bakterier borta.

Betala hälften
Vi drar direkt av halva arbetskostnaden på fakturan, under förutsättning att ni uppfyller kraven för skattereduktion.

Vilopuls Hemma

Låt miljöproffs göra jobbet

FaQ

Måste jag ha eget material?

Nej. I priset ingår att vi tar med allt material som behövs till städningen.

Läs frågor och svar

Vad händer om man inte är nöjd med tjänsten?

Eventuell reklamation eller skada skall anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts. Om felet eller skadan anmäls senare kan beställaren förlora rätten att åberopa felet.

När kan man avboka sin städning?

Avbokningar görs via hemsidan, mail eller telefon och ska ske senast 5 vardagar innan städtillfället. Avbokningar som görs mindre än 5 vardagar i förväg debiteras med 70% av priset.

Kan jag avboka med kort varsel, tex vid sjukdom?

Vår administration kan inte ta emot avbokningar med kort varsel. Vi kan inte fylla schemat och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna. Detta gäller även vid sjukdom. Om Ni ändå måste avboka så debiteras 70% av priset.

Måste jag lämna ut nyckel?

Nej om du kan vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

Hur blir jag kund?

Du bokar tjänsten på vår hemsida.

Betalar jag ett fast pris?

Ja det är ett fast pris. Om vår uppfattning av objektets skick (tex. vid onormal nedsmutsning) är annorlunda än beställarens och vi ser att vi kommer behöva mer tid kontaktas kunden för godkännande av extra tid.

Varför debiterar Ni vid avbokning med kort varsel?

Vi har kollektivavtal och är skyldiga att betala ut lön för våra medarbetare. Om vi hinner skicka ut medarbetaren på annat jobb så blir Ni givetvis inte debiterade.

Vad har Ni för säkerhetspolicy?

Våra medarbetare bär SIS-godkända ID-kort och arbetskläder så dem känns igen. Alla medarbetare har lämnat utdrag ur belastningsregistret och skrivit på ett sekretessavtal. Nycklar är märkta med polisbrickor.

Hur betalar jag?

Betalning via faktura eller autogiro. Vi skickar fakturan till den e-postadress Ni angivit när Ni blev kund hos oss. Betalning sker till vårt Bankgirokonto. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt lag.

Vad händer om något går sönder under städningen?

Vi ersätter givetvis skador som vi orsakat. Vi kontaktar Er och talar om vad som hänt. Eventuell reklamation eller skada skall anmälas skriftligt till leverantören senast 48 timmar efter att fel eller skada har, eller borde ha upptäckts.

Har Ni kollektivavtal?

Ja. Vi har kollektivavtal med Kommunal för våra medarbetare.

Vad händer om mitt RUT/ROT-avdrag är slut?

Det är kundens ansvar att kontrollera att taket för skattereduktion inte har överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden betalningsskyldig för det nekade beloppet.
Är ni flera i hushållet som vi kan dra RUT-avdraget på, kan ni meddela oss namn och personnr på den/de som ni vill lägga till som kontakter. Då drar vi automatiskt eventuellt nekat RUT-avdrag på dessa personer. Enklast görs detta genom att kontakta ekonomi@stadpulsen.se

Vi tar miljö på allvar

Vi värnar om våra medarbetare och vår gemensamma miljö. Den 12 november 2010 erhöll Städpulsen AB Svanenlicens. Vi erbjuder Svanenmärkt hemstädning och fönsterputs. Svanenmärkningen gäller även trappstädning, kontorsstädning, golvvård, flyttstädning, byggstädning och storstädning. Vårt miljöarbete är ständigt pågående.

Vi har städat totalt

123213

100 TAL KVM I ÅR …

… VILKET HAR SPARAT IN

123213

CL KEMIKALIER …

… OCH OTROLIGA

123213

LITER VATTEN

Var jobbar vi

VI JOBBAR I STOCKHOLM - UPPSALA

Att hitta ett pålitligt städbolag i Stockholm kan vara en djungel. Välj ett städbolag som är certifierat av andra. Vi är ett auktoriserat servicebolag. Det betyder att vi har fått kvitto på att vi har alla papper i ordning och att vår verksamhet är genomlyst och schysst. Dessutom är vi ett av få städbolag i Sverige som kan erbjuda en Svanen-märkt hemstädning. Vi är experter på att nå en hög kvalitet på städningen utan att använda miljöfarliga medel. Bra för dig, bra för miljön. Från vårt kontor i Sollentuna servar vi hela stor-Stockholm ända till Uppsala med våra städtjänster för hem och företag – och har flera tilläggstjänster för exv. tvätt av stora textilier samt trädgårdsvård. Vill du ha referenser utöver dem du hittar här på hemsidan; hör av dig till oss!

VI JOBBAR I SÖDERTÄLJE - MÄLARDALEN

Städpulsen är miljöproffs inom städning och lokalvård – och även trädgårdsarbete. Sedan starten har vi växt ordentligt. Idag är Södertälje ett av tre nav från vilket som vi servar en hel region. Vår lokala förankring gör oss extra kvalitetsmedvetna; många av våra medarbetare bor i Södertälje eller de orter som de arbetar i. Boende och organisationer i Sörmland och Södertäljeområdet kan välja på löpande städning, fönsterputsning, storstädning, golvvård, trädgårdshjälp, textiltvätt eller flyttstädning. Många av våra tjänster är Svanenmärkta. Våra anställda har kollektivavtal och har fått vidareutbildningar av oss.

VI JOBBAR I HALLAND

Välkommen till Städpulsen i region Halland! Vi erbjuder miljövänliga städtjänster på en rad platser i och runt Halmstad. Våra duktiga medarbetare, som har trygga anställningar med kollektivavtal, är utbildade inom städteknik för de tjänster de jobbar med. Vi erbjuder en rad olika tjänster för privatpersoner, organisationer och företag; allt från återkommande hemstädning och företagsstädning, fönsterputsning, storstädning, flyttstädning och textiltvätt till trädgårdstjänster. Vår miljömedvetenhet genomsyrar alla våra tjänster. Ett kvitto på vårt arbete är att våra städtjänster har fått Svanens miljömärkning. Ett annat att vi är ett certifierat servicebolag av Almega. Du kan alltså lita på att våra tjänster håller hög kvalitet. Om du vill veta ännu mer, kolla gärna våra referenser bland kunder i Halmstad. Välkommen att pröva oss!